Jarrett Keith
Mest sålda
-
Title:
Sleeper/Live 1979
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Jazz
-
Format:
2 CD
-
Availability:
Fåtal i lager Leveranstid: från 1 vardag
-
Description:
ECM is particularly pleased to present this two-disc set by one of the most outstanding groups of its era, the group often referred to as 'Belonging' or Keith Jarrett's 'European Quartet', heard here in a previously unreleased concert recording from 1979. After more than three decades in the archiv...
Sleeper/Live 1979 2 CD
ECM is particularly pleased to present this two-disc set by one of the most outstanding groups of its era, the group often referred to as 'Belonging' or Keith Jarrett's 'European Quartet', heard here in a previously unreleased concert recording from 1979. After more than three decades in the archive, this "sleeper" now awakes, sounding thoroughly alive and of the moment. <br/><br/>"Sleeper" is a significant addition to the group's small discography, until now comprised of the albums "Belonging" (1974), "My Song" (recorded 1977, released 1978), "Nude Ants" (recorded 1979), and "Personal Mountains" (1979, released 1989). The pieces performed by the quartet on April 16, 1979, at Tokyo's Nakano Sun Plaza were Jarrett compositions - "Personal Mountains", "Innocence", "So Tender", "Oasis", "Chant of the Soil", "Prism" and "New Dance" - all written for this ensemble (in later years, "Prism" and "So Tender" would be reinterpreted by the "Standards" trio), all delivered with enormous verve. This was a group that could play very freely, and joyously, inside the melodic and rhythmic structures set up or implied by Keith Jarrett's writing, with an extraordinary and unforced sense of flow. As Jarrett said at the time: "I myself, as a so-called leader, wish very, very often to blend with the other three musicians and that situation [the Belonging band] allows that, because no one is fighting with anyone else. Everyone is just trying to make the thing transparent and clear and feeling good."
-
Title:
The Köln concert
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Jazz
-
Format:
2 Vinyl LP
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
180 gram audiophile pressing.
The Köln concert 2 Vinyl LP
180 gram audiophile pressing.
-
Title:
Budapest concert
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Jazz
-
Format:
2 Vinyl LP
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Samtidigt som vi nås av beskedet att Keith Jarretts karriär är slut kommer ett album med en av hans stora solokonserter. Det har varit relativt tyst om Jarrett de senaste två åren; anledningen visar sig nu vara att han drabbats av stroke med en mer eller mindre förlamad högerarm som följd. Jarrett ...
Budapest concert 2 Vinyl LP
Samtidigt som vi nås av beskedet att Keith Jarretts karriär är slut kommer ett album med en av hans stora solokonserter. Det har varit relativt tyst om Jarrett de senaste två åren; anledningen visar sig nu vara att han drabbats av stroke med en mer eller mindre förlamad högerarm som följd. Jarrett räknar inte med att han ska kunna använda den till mycket annat än att lyfta en kaffekopp med, och det efter mycket träning.<br/><br/>Nu är det ju tack och lov så att ECM med all sannolikhet ligger på en hel rad outgivna inspelningar, så vi lär under överskådlig framtid kunna se fram mot nya Jarrett-utgåvor. Förra året kom dubbelalbumet Munich 2016, inspelat den 16 juli det året. Tretton dagar tidigare hade Jarrett gästat Budapest, och nu är det dags för Budapest Concerto, även det ett dubbelalbum. Att spela i Budapest, därtill i Béla Bartók-salen, betydde något speciellt för Jarrett som har ungerska rötter på sin mormors sida och levt med Bartóks musik sedan barnsben. Han sätter också konserten i Budapest högre än den i München och talar om den som "Gold Standard". Vilken av de två som är bäst kan man tvista om så länge man vill och finner det meningsfullt. Jag nöjer mig med att säga att båda håller absolut toppklass. Eller är det trots allt så att guldhalten i Budapest är en karat högre än i München?<br/><br/><br/>Foto: Rose Anne Colavito (ECM)<br/><br/>Jarretts solokonserter brukar hamna i facket jazz. Samtidigt är det helt uppenbart hur påverkad han är av sitt långvariga och intima umgänge med den klassiska musiken. På sitt sätt kan man säga att han väckt liv i en avdöd tradition av improviserande klassiska pianister. Det är också tydligt hur ett modernistiskt tonspråk allt mer kommit att prägla hans spel.<br/><br/>Men det är just gränslösheten som är Jarretts adelsmärke, förmågan att i samma konsert växla mellan melodisk ballad och och intrikat rytmik, vaggsång och brutalism, bluesig och svängig jazz, etyd och toccata. På Budapestkonserten smyger det sig också in några mer orientaliska tongångar. Av allt detta lyckas han dessutom skapa något slags storstruktur, där alla bitar faller på plats och skapar en sammanhållen konsert. Det är grymt imponerande.<br/><br/>Precis som i München avslutar han med de delikata extranumren "Answer Me, My Love" och "It's A Lonesome Old Town", men i omvänd ordning mot då. Och jodå, han behärskar ju även The Great American Songbook till fulländning.<br/><br/>- Sten Wistrand / Kulturdelen
-
Title:
The Köln concert 1975
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Jazz
-
Format:
CD
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
"The Köln Concert" är en äkta jazzklassiker, som av många rankas som en av grundpelarna i en jazzsamling. Den spelades in 1975 på Köln Opera House. Det är ett mästerverk, skapat av ett geni. Jarrett äntrar scenen, slår sig ner och improviserar fram musikhistoria på ett till synes lekande lätt vis. ...
The Köln concert 1975 CD
"The Köln Concert" är en äkta jazzklassiker, som av många rankas som en av grundpelarna i en jazzsamling. Den spelades in 1975 på Köln Opera House. Det är ett mästerverk, skapat av ett geni. Jarrett äntrar scenen, slår sig ner och improviserar fram musikhistoria på ett till synes lekande lätt vis. Det är inte bara Jarretts bästa album, det är ett av musikhistoriens bästa album.
-
Title:
No end 2013
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Jazz
-
Format:
2 CD
-
Availability:
Finns i lager Leveranstid: från 1 vardag
-
Description:
"No End" was recorded at Cavelight, Keith Jarrett's home studio, in 1986. In his liner notes he describes the setting: "The Studio: Cables and cords everywhere. A drum set in the corner. Tablas and percussion, instruments of all kinds strewn around the room. A beautiful deep red Gibson solid-body o...
No end 2013 2 CD
"No End" was recorded at Cavelight, Keith Jarrett's home studio, in 1986. In his liner notes he describes the setting:<br/><br/>"The Studio: Cables and cords everywhere. A drum set in the corner. Tablas and percussion, instruments of all kinds strewn around the room. A beautiful deep red Gibson solid-body on a vertical stand alongside a blond wood classic Fender bass in its stand, both in front of the same blond wood chair which was directly opposite the drums. The tablas were on my American Steinway. Microphone stands were in front of the guitars, holding (to the best of my knowledge) a Neumann stereo microphone, and I believe another identical microphone was on a boom over the tablas. All the other percussion was played using the room as the guide as to where to stand or how loud to play, though I had to do many tests to achieve some intuition about this. My studio is very small, so I didn't move the drum set at all, or the microphone while playing the drums.<br/><br/>In the control room were two Tandberg cassette recorders which were used exclusively for this project; so I would record something first, then overdub, using headphones as a guide to the volume or position I needed to use, then overdub (with headphones, always) again, each time transforming the new information to the 'other' machine. Then I would put the newly recorded tape in the first machine, start them both, and run into the studio to overdub or start the next piece. Not a single machine breakdown occurred despite the fact that no one was in the control room monitoring anything.<br/><br/>There was really, to my knowledge, no forethought or 'composition' (in the typical sense) going on; just a feeling or a rhythmic idea or a bass line concept or melody. But none of this was written down. Beginnings and endings were either hit-or-miss or just plain astoundingly intuitive.<br/><br/>I used a small mixing board and a little reverb to send the sound out to the headphones and simultaneously onto tape. I honestly can't remember a hell of a lot about the details, but somehow something happened during these days in the 80's that won't ever be repeated. I had wanted to record on drums most of my life, and when I got the tape out recently, I thought I'd better run with it.<br/><br/>(....) Drums were always with me in some way. (...) I have always been drawn to instruments that you touch directly, without a mechanism in between. Therefore, I cannot say I have ever loved the piano as much as the drums or the guitar. And, though I have a reputation for being in the acoustic world, I have always loved electric guitar."<br/><br/><br/>.
Nytt från Jarrett Keith
Luminessence
Färska vinylutgåva i ECMs lyxiga audiofilserie "Luminessence"! Keith Jarretts och Jan Garbareks album från 1974 (vars titel givit namn åt hela serien).
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt