Mest sålda
-
Title:
Om Att Leda Sig Själv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Det bästa från Harvard Business Review Harvard Business Review är världens mest inflytelserika tidskrift inom management. Den vänder sig till beslutsfattare över hela världen och ges ut av Harvard University i Boston. Här har de samlat de tio mest betydelsefulla artiklarna OM ATT LEDA SIG SJÄLV, sk...
<p><b></b><b>Det bästa från Harvard Business Review</b><b> </b></p><p>Harvard Business Review är världens mest inflytelserika tidskrift inom management. Den vänder sig till beslutsfattare över hela världen och ges ut av Harvard University i Boston. Här har de samlat de tio mest betydelsefulla artiklarna OM ATT LEDA SIG SJÄLV, skrivna av ledande experter och forskare som Clayton M. Christensen, Diane L. Coutu, Peter F. Drucker, Stewart D. Friedman, Daniel Goleman och Robert S. Kaplan. </p><p>Utgångspunkten för boken är att din framgång som ledare börjar med en kritisk blick i spegeln. Kapitelrubriker som Vilken måttstock använder du i ditt liv och Frågor att ställa till dig själv kommer garanterat att ge dig nya perspektiv på din chefsroll och ditt uppdrag. De tio artiklarna hjälper dig lära känna dig själv som ledare och identifiera möjliga förbättringar. Genom självkännedom och vetskap om dina starka sidor kommer du som ledare att kunna uppnå din sanna potential. </p><p>I serien ingår även <i>Harvard Business Review: Om ledarskap</i>. </p><p></p><p></p>
-
Title:
Transcending Business Intelligence
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Transcending Business Intelligence [Bok / Häftad]
Transcending Business Intelligence [Bok / Häftad]
-
Title:
Arbetsgrupper - Från Gränslösa Team Till Slutna Rum
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Företag och organisationer bygger i allt högre grad sin verksamhet på gruppen, laget och teamet för att nå resultat och förverkliga mål. Gårdagens mer fasta strukturer har övergetts till förmån för tempo, flexibilitet och för&aum...
<p>Företag och organisationer bygger i allt högre grad sin verksamhet på gruppen, laget och teamet för att nå resultat och förverkliga mål. Gårdagens mer fasta strukturer har övergetts till förmån för tempo, flexibilitet och förändring. Genom tydligt syfte och bestämda tidsramar, förenklade beslutsvägar, utnyttjande av modern informationsteknik och utrymme för enskilda medarbetare att vara delaktiga och ta initiativ försöker man rusta arbetsgrupper för dagens krav.</p> <p>I denna antologi beskrivs sju olika former av grupper inom arbetslivets organisationer, alla med sina specifika problem och utmaningar beroende på uppdrag, arbetsorganisation och andra villkor. Boken är en kunskapsöversikt som både ger relevant teori och mer eller mindre direkta råd för att underlätta och effektivisera arbetet. De grupper som tas upp är: den målstyrda arbetsgruppen, det virtualiserade teamet, projektgruppen, det tvärprofessionella teamet, kooperativet, ledningsgruppen och styrelsen.</p> <p>Ett avslutande kapitel ägnas åt utveckling av grupper genom facilitering – en konkret och lättillgänglig metod som avser att göra det lättare för arbetsgrupper att nå sina mål.</p> <p>Målgrupp: Antologin är avsedd som kursbok vid programmet för personal- och arbetslivsfrågor, psykologprogrammet, förvaltningsprogrammet samt vid fristående kurser inom arbetsvetenskap, ekonomi och ledarskap. Den vänder sig dessutom till yrkesverksamma som arbetar med eller inom de aktuella grupperna.</p>
-
Title:
Arbets- Och Organisationspsykologi
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Boken anlägger ett brett perspektiv på individen i arbetslivet som spänner över både arbets- och organisationspsykologi. Författarna tar upp de ramar som modernt arbetsliv skapar och hur individen rör sig innanför dessa. De beskriver arbetets roll i livet, samspelet på arbetsplatsen och vilken bety...
<p>Boken anlägger ett brett perspektiv på individen i arbetslivet som spänner över både arbets- och organisationspsykologi. Författarna tar upp de ramar som modernt arbetsliv skapar och hur individen rör sig innanför dessa. De beskriver arbetets roll i livet, samspelet på arbetsplatsen och vilken betydelse det kan ha för individen. Likaså behandlas fenomen som organisationsförändringar, ledarskap och motivation. Författarna har en gedigen erfarenhet av undervisning och forskning inom ämnet vilket gör boken både pedagogiskt upplagd och uppdaterad inom de senaste rönen. Boken är skriven för studerande i psykologi och beteendevetenskapliga utbildningar samt i företagsekonomi med organisationsinriktning. Boken är även lämplig för HR-specialister, chefer och andra med intresse av hur samspelet mellan individ och organisation bidrar till att skapa hållbara arbetsvillkor och effektiva organisationer.</p><em></em>
-
Title:
Creative Business - 10 Rules To Help You Build A Business Your Way
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
MAXIMIZE PROFITS... NEVER SAY NO... FOCUS ON YOUR CORE PRODUCT... There are plenty of myths and empty phrases commonplace in the business world. This book attacks and reformulates ten of the most common myths about how to build and run a business. This short book is laid out as a guidebook with ill...
MAXIMIZE PROFITS... NEVER SAY NO... FOCUS ON YOUR CORE PRODUCT... There are plenty of myths and empty phrases commonplace in the business world. This book attacks and reformulates ten of the most common myths about how to build and run a business. This short book is laid out as a guidebook with illustrative case studies, based on interviews with organizations such as Acne, Filippa K, Funcom, Lazy Town, Murlyn Music and Odd Molly. Anyone who is thinking about starting up or investing in a small business can learn something from this book, but the case studies are from the cultural and creative industries. It shows how you can run a business, get the financials right, and be creative all at the same time. The book is a result of extensive research funded by the Nordic Innovation Centre. The authors are Tobias Nielsén, CEO and senior analyst Volante QNB Research, Dominic Power, Professor Uppsala University, and Margrét Sigrún Sigurðardóttir, Ph.D. Iceland University.
-
Title:
Chef Med Känsla Och Förnuft - Om Professionalism Och Etik I Ledarskapet 2-a
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Att vara chef handlar inte bara om att vara strategisk, fatta beslut och leda andra - utan också om att hantera sig själv. För många är känslomässigt utmanande situationer bland det svåraste i chefsrollen. När ska man visa vad man känner och när är det bättre att hålla känslorna för sig själv? Hur ...
<p>Att vara chef handlar inte bara om att vara strategisk, fatta beslut och leda andra - utan också om att hantera sig själv. För många är känslomässigt utmanande situationer bland det svåraste i chefsrollen. När ska man visa vad man känner och när är det bättre att hålla känslorna för sig själv? Hur kan man bäst möta andras reaktioner - med både känsla och förnuft? Alltmer forskning visar att förmågan att fånga upp och förstå känslor utgör en viktig förutsättning för att kunna vara professionell och ta ansvar i rollen som chef. Känslor och relationer påverkar såväl energi, engagemang som ekonomiska resultat i organisationer. Därför är dessa frågor i högsta grad chefens angelägenhet.<br/><br/>Denna klassiker inom ledarskapslitteraturen är nu uppdaterad med nya forskningsrön. Boken vänder sig framför allt till chefer, men också till personalvetare och andra som arbetar med relationen mellan chefer och medarbetare. Boken är lämplig som kurslitteratur på alla typer av utbildningar där chef- och ledarskap berörs.</p> <br/> <p> <em>"Chef med känsla och förnuft </em>är en av de bästa, för att inte säga den bästa, bok jag läst om ledarskap. Istället för att ge färdiga recept och modeller för hur ledare ska bete sig (som är det traditionella inom ledarskapslitteraturen) går författarna djupare in på vad som ligger bakom våra beteenden. Med den insikten om våra drivkrafter förstår vi hur vi ska bete oss både som ledare och medarbetare. Vi får en helhetsbild, känner trygghet, vågar ta initiativ och agera. Jag hoppas att många tar del av budskapet i en angelägen och ytterst välskriven bok för att kunna utveckla sitt ledarskap."</p> <br/> <p>Tõive Kivikas, ledamot i Ingenjörsvetenskapsakademien, f.d. VD för Studsvik</p> <p>...genomgående tema är chefsrollens förutsättningar, krav och utmaningar med en vilja att förmedla stöd och inspiration till ledare i olika verksamheter och på olika nivåer. (...) Sammantaget utgör Chef med känsla och förnuft en välskriven, mångsidig och vederhäftig översikt av chefs- och ledarskapets villkor. </p> <em>Björn Nilsson, BTJ-häftet</em>
-
Title:
10 Tips För Att Leva På Din Kreativitet
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Drömmer du om att förvandla din kreativa hobby till ditt yrke? Eller undrar du om det överhuvudtaget går, trots vad folk i din omgivning säger? I den här boken får du handfasta råd av tre proffs, med sammanlagt 37 års erfarenhet av bokbranschen. Författaren Kim M. Kimselius, lektören Lennart Guldbr...
Drömmer du om att förvandla din kreativa hobby till ditt yrke? Eller undrar du om det överhuvudtaget går, trots vad folk i din omgivning säger?<br/><br/> I den här boken får du handfasta råd av tre proffs, med sammanlagt 37 års erfarenhet av bokbranschen. Författaren Kim M. Kimselius, lektören Lennart Guldbrandsson och bokutgivningscoachen Kristina Svensson avslöjar de hemliga knepen för att kunna arbeta med det de älskar att göra. Hur får man en stadig inkomst? Vad är den viktigaste förutsättningen för att bli riktigt produktiv?<br/><br/> Sagt om Kim: "Kim är en fanatisk förebild för alla blivande och varande författare."<br/>Sagt om Kristina: "Kristina är en pärla;erfaren, trevlig och dessutom mycket rolig."<br/>Sagt om Lennart: "Lennart skriver lättläst, underhållande och initierande om ämnet."<br/><br/> Läs även författarnas första gemensamma bok: 10 misstag författare gör.<br/><br/> 2:a boken i serien Tre Hattar.
Utvalt -
Det här är en praktisk guide till dig som leder interna möten.Bra möten skapar engagemang och momentum. De hjälper er med samsyn och beslut. De gör att ni når era mål snabbare och lättare. Problemet ...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt