Böcker
Toppsäljare

-
Title:
Väpplarna Min Bok
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Äntligen ett material för femåringarna i förskolan! Det här är ett arbetsmaterial som utmanar de äldsta barnen i förskolan och svarar mot strävansmålen i den nya läroplanen. Väpplarnaär tänkt att användas med de äldsta barnen under deras sista år på förskolan. Materialet är tydligt och gediget med ...
Väpplarna Min Bok Bok
<blockquote> <br/><br/>Äntligen ett material för femåringarna i förskolan! </blockquote> <br/><br/>Det här är ett arbetsmaterial som utmanar de äldsta barnen i förskolan och svarar mot strävansmålen i den nya läroplanen. <em>Väpplarna</em>är tänkt att användas med de äldsta barnen under deras sista år på förskolan. <br/><br/>Materialet är tydligt och gediget med mängder med övningar som på ett lustfyllt sätt utmanar de äldsta barnen inom språk, matematik, NO/teknik samt socialt samspel. Till <em>Väpplarna</em> finns en gedigen handledning och en arbetsbok för barnen som befäster deras kunskap. <h3>Min bok</h3> <br/><br/>Min bok är en arbetsbok som används som en förlängning av barngruppens övningar och fördjupar arbetet som finns i handledningen. Boken används cirka en gång i veckan och kan även fungera som underlag vid utvecklingssamtalet.Observera att i en del av övningarna ska barnen klistra in bilder. Dessa finns som kopieringsunderlag i handledningen.

-
Title:
Ai Och Pedagogiskt Ledarskap - Handbok För Skolledare
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Hur använder vi AI i skolan - strategiskt, ansvarsfullt och med elevernas framtid i fokus?Att leda skolans arbete med AI handlar inte om teknik. Det handlar om att leda människor och se till att AI används på ett sätt som stärker skolans uppdrag. Den här boken ger dig som rektor och din personal de...
Ai Och Pedagogiskt Ledarskap - Handbok För Skolledare Bok
<strong>Hur använder vi AI i skolan - strategiskt, ansvarsfullt och med elevernas framtid i fokus?</strong><br/><strong>Att leda skolans arbete med AI handlar inte om teknik. Det handlar om att leda människor och se till att AI används på ett sätt som stärker skolans uppdrag.</strong> <br/><br/>Den här boken ger dig som rektor och din personal de strategier och den kunskap du behöver för att integrera AI på ett hållbart och medvetet sätt. Med utgångspunkt i skolans uppdrag får du en tydlig vägledning i hur AI kan bli en naturlig del av skolutvecklingen. <br/><br/>Boken ger dig: <ul> <li>Grundläggande AI-kunskap. En överskådlig genomgång av vad AI är,hur det fungerar och vad det betyder för skolans uppdrag.</li> <li>Strategier för att leda skolans AI-arbete. Boken förser dig bland annat med en processmodell som hjälper dig att ta ett helhetsperspektiv på AI.</li> <li>Etiska och juridiska perspektiv på AI. Vägledning i hur du kan arbeta med de mjuka värdena i AI inom ramen för skolans värdegrund och styrdokument.</li> <li>Konkreta exempel på hur AI kan stötta ditt pedagogiska ledarskap.</li> </ul> <br/><br/><strong>Om författaren</strong><br/>Malin Frykman har lång erfarenhet som rektor, utvecklingsledare och innovationsledare. Hon har skrivit flera böcker om digitalisering och lärande för lärare och skolledare. År 2021 tilldelades hon Guldäpplets jubileumsutmärkelse för sitt arbete. Idag verkar hon som föreläsare och utbildningskonsult.

-
Title:
Suzuki Organ School Vol 7, Bok/cd
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Suzuki Organ School Vol 7, Bok/cd [Bok / Häftad]
Suzuki Organ School Vol 7, Bok/cd Bok
Suzuki Organ School Vol 7, Bok/cd [Bok / Häftad]

-
Title:
Ai I Skolan - Möjligheter Och Utmaningar I Undervisningen
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Med kritisk och konstruktiv blick ger Thomas Nygren en initierad översikt över de digitala utmaningarna och möjligheterna i dagens utbildningssystem. Boken förklarar vad AI faktiskt är och behandlar ämnen som AI-litteracitet, sökkritik, källmedvetenhet och ämnesspecifika möjligheter och utmaningar ...
Ai I Skolan - Möjligheter Och Utmaningar I Undervisningen Bok
Med kritisk och konstruktiv blick ger Thomas Nygren en initierad översikt över de digitala utmaningarna och möjligheterna i dagens utbildningssystem. Boken förklarar vad AI faktiskt är och behandlar ämnen som AI-litteracitet, sökkritik, källmedvetenhet och ämnesspecifika möjligheter och utmaningar – allt för att du som lärare framgångsrikt ska kunna integrera den nya tekniken i ditt klassrum. Avsnittet om ChatGPT är särskilt relevant eftersom det ger insikter om hur AI både kan möjliggöra och hindra elevernas lärande. Även frågor om rättssäker bedömning tas upp som en specifik problematik. <br/><br/>Med omfattande stöd i ny och aktuell forskning ger boken ett inspirerande underlag för hur tekniken kan integreras i utbildningen, inte som en ersättning för människan, utan som ett verktyg som stöder och förstärker elevernas lärande. Lärarens ledarskap och välplanerad undervisning betonas med fokus på hur man bäst stödjer ämnesspecifika kunskaper och färdigheter. Istället för att bara fokusera på tekniken betonar boken lärarens centrala roll och vikten av mellanmänskliga aspekter i en tid som präglas av AI. <br/><br/><em>AI i skolan</em> är en ovärderlig guide och vetenskaplig grund för dig som vill förstå och navigera i detta dynamiska och snabbföränderliga landskap. <br/><br/>På vår <a href="https://www.nok.se/link/ae4d17e4404941e5b8c6c63d8e73e3d2.aspx">AI-sida</a> hittar du alla våra böcker om artificiell intelligens. <h3>Sagt om boken:</h3> <br/><br/>"Här ger Nygren mängder av belysande, klargörande och ofta forskningsbaserade exempel på strategier, metoder och praktiska övningar för undervisningen, och han poängterar noga både fördelar och nackdelar med AI-användning. Här finns också illustrativa exempel på generativ AI, exempelvis Chat GPT, och vilka möjligheter och risker en sådan kan innebära för både lärare och elev. Nygren är genomgående mycket verklighetsnära, detaljerad och tydlig, och de många pedagogiska exemplen beskrivs överskådligt och enkelt, vilket gör boken utmärkt som lättillgänglig inspirationskälla och pedagogiskt arkiv i alla AI-sammanhang i skolkontext."<br/><strong>Ola Svärd, BTJ-häftet nr 4, 2024</strong>

-
Title:
Läroverken In Memoriam - En Studie Av Kulturmiljö, Pedagogik Och Politik Under 100 År
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Föreliggande studie, som följer mindre upptrampade spår, analyserar svensk läroverkskultur för tiden 1864-1968, då examinationen skedde under kringresande censorers överinseende. Läroverken presenteras inte enbart som en studieform utan som identitetsskapande kulturinstitutioner. Det rör sig om en ...
Läroverken In Memoriam - En Studie Av Kulturmiljö, Pedagogik Och Politik Under 100 År Bok
Föreliggande studie, som följer mindre upptrampade spår, analyserar svensk läroverkskultur för tiden 1864-1968, då examinationen skedde under kringresande censorers överinseende. Läroverken presenteras inte enbart som en studieform utan som identitetsskapande kulturinstitutioner. Det rör sig om en gränsöverskridande studie tangerande flera akademiska discipliner. I framställningen ges en rundmålning av läroverkskulturens framväxt och den kulturkamp som förts internt, såväl inom lärar- som elevkår och i förhållande till det omgivande samhället. Vi hinner också observera hur denna specifika kultursfär går sin upplösning till mötes, i viss mån besegrad av sin rival, folkskole-progressivismen. Framställningen, som präglas av ett såväl biografiskt som geografiskt perspektiv, har velat belysa hur skolsystemet då det kopplas till folkhemsbygget får en vidare social och geografisk spridning. Mer översiktligt speglas en 400-årsperiod, alltifrån inrättandet av 1600-talets stiftsgymnasier, på 1800-talet ersatta av borgerliga läroverk. Avslutningsvis ges en överblick av den splittrade utveckling, med kommunalisering, friskolor och skolpeng, som ägt rum fram till våra dagar.<br/><br/>Författaren Bert Mårald, disputerad historiker, har verkat som lektor vid gymnasieskolor och som universitetslektor och lärarutbildare vid Luleå tekniska universitet under närmare ett kvartssekel. Utifrån den erfarenheten tecknas på ett idéanalytiskt och personligt plan historiken, där det blir tydligt att den pedagogiska utvecklingen är avhängig den politiska.

-
Title:
Elever Med Adhd Och Autism
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Boken presenterar konkreta strategier som kan användas i klassrummet för att främja lärande och delaktighet hos elever med adhd och autism. I den första delen, Psykologiska perspektiv, beskrivs diagnoskriterier, utredningsprocessen, hur adhd och autism uttrycks i vardagen samt en rad sociala och ko...
Elever Med Adhd Och Autism Bok
Boken presenterar konkreta strategier som kan användas i klassrummet för att främja lärande och delaktighet hos elever med adhd och autism. <br/><br/>I den första delen, Psykologiska perspektiv, beskrivs diagnoskriterier, utredningsprocessen, hur adhd och autism uttrycks i vardagen samt en rad sociala och kognitiva förklaringsmodeller som är relaterade till tillstånden. <br/><br/>Den andra delen, Pedagogiska perspektiv, knyter de psykologiska teorierna till olika vardagssituationer i skolan och redogör för olika strategier för stöd, såsom ledarskap i klassrummet, struktur i tid och rum, stöd för motivation, lärande och kamratrelationer. Boken riktar sig till specialpedagoger, speciallärare, lärare och skolpsykologer verksamma i skolan. <br/><br/>Sagt om boken<br/>Boken är innehållsrik med god vetenskaplig förankring och är samtidigt relativt lättläst. Helhetsbetyg 5 av 5. Elin Forsgren, BTJ-häftet nr 14, 2023. <br/><br/>Om författarna<br/>Författare till del 1 Psykologiska perspektiv: Matilda Frick är psykolog, fil.dr i psykologi, lektor vid Stockholms universitet och forskare vid Uppsala universitet. Emilia Thorup är psykolog, fil.dr i psykologi, lektor vid Lunds universitet och forskare vid Uppsala universitet. Johan Lundin Kleberg är psykolog, docent i psykologi, lektor vid Stockholms universitet och forskningsspecialist vid Karolinska institutet <br/><br/>Författare till del 2 Pedagogiska perspektiv: Nina Klang är lärare, docent i pedagogik vid Uppsala universitet och lektor i specialpedagogik vid Mälardalens universitet. Martin Karlberg är lärare, fil.dr i didaktik och lektor vid Uppsala universitet. Ingrid Olsson är docent i pedagogik och lektor i didaktik vid Uppsala universitet. Kersti Vikström är legitimerad speciallärare vid Lindbackens skola i Uppsala med mångårig erfarenhet av arbete med elever med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.

-
Title:
Att Bli Fritidshemslärare
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Fåtal i lager Leveranstid: från 1 vardag
-
Description:
Att bli fritidshemslärare ger en introduktion till fritidshemsläraryrket. Läsaren får en grundläggande genomgång av yrkesrollen och fritidshemmets unika utbildningsuppdrag. Boken är indelad i tre delar som ringar in centrala aspekter av fritidshemmets verksamhet: Del 1 Fritidshemmet i utbildningssy...
Att Bli Fritidshemslärare Bok
<p>Att bli fritidshemslärare ger en introduktion till fritidshemsläraryrket. Läsaren får en grundläggande genomgång av yrkesrollen och fritidshemmets unika utbildningsuppdrag.</p> <p>Boken är indelad i tre delar som ringar in centrala aspekter av fritidshemmets verksamhet:</p> <ul> <li>Del 1 Fritidshemmet i utbildningssystem och samhälle </li> <li>Del 2 Fritidshemslärarens yrkesuppdrag </li> <li>Del 3 Fritidshemmets pedagogik</li> </ul> <p>Författaren initierar ett reflekterande tänkande i förhållande till frågor och situationer som fritidshemslärare dagligen ställs inför. Genomgående finns också uttalanden från yrkesverksamma fritidshemslärare och från barn som går på "fritids". De kompletterar på ett verksamhetsnära sätt bokens mer teoretiska innehåll. </p> <p>Boken riktar sig främst till studenter inom grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i fritidshem, men är också användbar för yrkesverksamma fritidshemslärare.</p> <h3 id="om-författaren">Om författaren</h3> <p>Linnéa Holmberg, fil.dr, är universitetslektor och fritidshemsforskare vid Stockholms universitet. Hon arbetar även som studierektor på grundlärarprogrammet med inriktning mot arbete i fritidshem.</p>
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt