8CD-box med de mest älskade verken, 101 Classics, nu sänkt till 29 kr

Presentkort

Köp digitala presentkort

kan skickas via SMS, e-post eller vanliga brev.

mer info

Ginzabutiken i Fåglum

Du vet väl att vi har direktförsäljning från vårt lager i Fåglum?
Kontrollera lagerstatus på produkten, då vissa varor måste förbeställas.

Öppet: Mån - fre 9.00-18.00

Karta

Nyhetsbrev

Ginza-nyheter i mejlen

Gör som 194 572 andra!
Beställ Ginzas nyhetsbrev få de senaste nyheterna och bästa erbjudandena först!
Vi tjuvstartar ofta reor och kampanjer här och har alltid med en extra bra godbit!.

Ginzakatalogen

Missa inte vår välfyllda katalog!

Beställ eller läs den online

Ginzabloggen

Senaste ginzanytt

Få lite mer information om vad som händer.

www.ginza.se/blog

Köpinformation

Köpinformation

För att beställa ska du vara minst 18 år. Du måste därför alltid lämna ditt personnummer vid beställning. Är du under 18 år ska målsman godkänna din beställning och bifoga sitt personnummer. De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Ginza för att ge dig en bra service.

Alla beställningar kredit-kontrolleras. Om du ej godkänns i kreditupplysningen levereras din beställning mot postförskott. Ginza levererar till Sverige, alla länder inom EU samt till Norge.

Vid eventuell tvist har Ginza som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Utlandsleveranser

För information om leverans till utlandet. Se vår engelska köpinformation.

Beställning

Ginza AB, org.nr: 556243-5379
Internet: www.ginza.se
E-post: kundservice@ginza.se
Telefon: 0512-299 50 (måndag - fredag kl 10.00 - 17.00)
Ha kund- och artikelnummer tillgängliga vid telefonkontakt. (Kundnumret finner du på katalogens baksida).
Fax: 0512-543 30
Brev: Ginza AB, Fåglum, 465 81 NOSSEBRO
Använd ordersedeln i katalogen eller skriv ett vanligt brev. Portokostnad 6 kr debiteras på order.
Butiken i Fåglum är öppen: måndag - fredag kl 9.00 - 18.00.

Leverans- och betalningsvillkor

Pris

Samtliga priser är inklusive moms. Katalogen ges ut 10 gånger per år och gäller i två månader. Sista beställningsdag står angivet på varje katalog.

Frakt

Fraktkostnad 29 kr. Vid postförskott tillkommer 50 kr i postförskottsavgift. Beställningar över 1 200 kr skickas fraktfritt.

Leveranssätt

Brev: Mindre beställningar levereras som brev, förutsatt att du godkänns i vår kreditkontroll.

Postpaket: Beställningar som inte ryms i brev eller som skickas mot postförskott levereras som postpaket och hämtas ut på Postens utlämningsställe. (Liggetid på Postens utlämningsställe: 2 veckor). Vid brevavisering tillkommer en avgift på 10 kr. Ange ditt mobiltelefonnummer vid orderläggning för att får du Postens avi som ett SMS. Obs! Beställda, ej utlösta Postpaket debiteras med verklig frakt tur och retur, för närvarande 250 kr. Önskas en förlängd liggetid debiteras en avgift på 152 kr.

Betalsätt

Faktura i samarbete med Klarna: Betalningstid, om inget annat överenskommits, 14 dagar. Vid dröjsmål debiteras en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Vid fakturafrågor kontakta Klarna tel 08-120 120 10 eller . Öppettider: måndag - torsdag 8.30 - 20.00, fredagar 8.30 - 17.00, helger 10.00 - 17.00.

Faktura med delbetalning: Betala lägst 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Ingen uppläggningsavgift. Aviavgift: 29 kr/månad (en avgift oavsett antal köp). Årsränta för närvarande 19,5 %. Effektiv ränta vid köp om 10.000 kr enligt basvillkor, beräknat enligt Konsumentverkets riktlinjer är för närvarande 26,99 %. Klarna AB skickar ut kontoavtal om du väljer att handla för över 1500 kr. (2010-01-01).

Efterkrav: Kontant betalning på Postens utlämningsställe.

Förskottsbetalning - Direktbetalning: Kan ske från konton i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Gäller endast vid beställning via ginza.se.

Förskottsbetalning - Kortbetalning: Vid beställningar via ginza.se eller per telefon kan du välja att betala med Visa eller MasterCard.

Förskottsbetalning - PayPal: Betalning kan göras från ditt PayPal-konto. Gäller endast vid beställning via ginza.se

För förskottsbetalningar gäller: Beloppet överförs till Ginza samma dag som ordern läggs, även vid bokning av en produkt som har en senare release eller som är tillfälligt slut. Observera att eventuella återbetalningar kan göras först när hela ordern är levererad.

Obs! Leverans till annan adress än folkbokföringsadressen görs mot postförskott, direktbetalning, kortbetalning eller PayPal men inte mot faktura.

Ginza hanterar säkra förskottsbetalningar i samarbete med PayEx, Swedbank, Visa, MasterCard och PayPal. När du betalar med kort skickas kortuppgifterna krypterade via PayEx till respektive kortutställare. För din säkerhet sparar vi inte dina kortuppgifter i våra databaser. Du täcks även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Försäkringen gäller även om Ginza hamnar i likvidation eller konkurs. Vid misstanke om otillbörligt kortköp, stoppar banken betalningen. Därför är det viktigt att uppge korrekta uppgifter vid köp.

Leveranstid

Lagerförda varor levereras normalt inom 1 - 3 vardagar. Postens leveranstid tillkommer. Vid hög orderingång kan leveranstiden bli något längre. Tillfälligt slutsålda artiklar restnoteras inom 5 vardagar och skickas fraktfritt när de åter finns i lager. Vid order med kommande release/förhandsbokningar levereras hela ordern på releasedagen. Varor som är beställningsvaror kan ha längre leveranstid. Leveranstiden är oftast under 1 vecka men om varan inte finns tillgänglig i leverantörens lager direkt kan leveranstiden bli längre. Leveranstiden för tavlor är 8 - 10 dagar.

Obs! Inga restnoteringar görs på order med Postförskott. Ej leveransklara produkter stryks efter 5 dagar och måste ombeställas, gäller ej beställningsvaror. Vill du ha din order komplett, kontakta kundservice.

Om vi inte håller den utlovade leveranstiden har du rätt att häva köpet. Om du har betalat i förskott betalar vi tillbaka köpesumman inom 20 dagar efter hävningen av köpet.

Förhandsbokningar/ej releasede artiklar

Det är möjligt att göra förhandsbokningar på produkter som ej är släppta. Vårt mål är att skicka dessa produkter så att du har dem på releasedagen. Vi kan inte alltid med säkerhet säga exakt när releasedatum sker då det är relativt vanligt att releasedatum flyttas av bolagen av olika anledningar.
När en beställning görs som innehåller en artikel som inte är releasad, kommer övriga artiklar på ordern att skickas samtidigt som den förhandsbokade varan.

Garantier

Naturligtvis har du garanti på alla produkter du köper hos oss. Minst 1 års garanti på samtliga produkter oavsett om du är privatperson eller företagskund. På förbrukningsvaror som batterier, bläckpatroner och liknande gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar garanti ska du kontakta oss. Vid reparation hänvisar vi till lokalt auktoriserat serviceställe eller förser dig med ett förbetalt adresskort. Beror felet på yttre påverkan, får du betala reparationskostnaden efter att du godkänt ett kostnadsförslag. Skulle du välja att inte reparera varan får du betala undersökningskostnaden. Föreligger inget fel får du betala undersökningskostnad och frakt.

Reklamationer

Alla reklamationer (skadade eller felaktiga varor) görs enklast skriftligt på retursedeln (baksidan av följesedeln) snarast efter mottagen leverans.
Brev med mindre varor skickas till: FRISVAR, Ginza AB, 20044971, 465 20 NOSSEBRO.
Frisvar = porto betalt, max 1 kg och 3 cm tjockt. Får ej rekommenderas.
För större varor kontakta kundservice så skickar de ett förbetalt adresskort.
Telefon: 0512-299 50 (måndag - fredag kl 10.00 - 17.00). Fax: 0512-543 30.

Ångerrätt

Distanshandelslagen (2000:274) ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan och informationen om ångerrätten (baksidan på följesedeln). Enligt EU:s konsumenträttighetsdirektiv (2011/83/EU) skall varan vara återsänd inom 14 dagar efter att du utnyttjar ångerrätten.

Returfrakten betalar Du själv.

Förseglade produkter ska returneras i obruten förpackning. Övriga produkter har du rätt att öppna för att kontrollera varans funktion. Om varan är mer använd än vad som behövts för att kontrollera varans funktion kommer ersättning för värdeminskning att dras från det belopp som återbetalas.

Ångerrätten är inte tillämplig för företag.
Tavlor lagerförs ej utan tillverkas specifikt för dig, varför vi tar ut en administrativ avgift på 200:- vid ånger.
Ginza reserverar sig för tryckfel och prisändringar som tillkommit efter att katalogen gått i tryck samt ev. slutförsäljning av vissa varor. Ginza förbehåller sig rätten att godkänna order.

Kontakta oss
Telefontid måndag till fredag 10 - 17
Telefon: 0512-299 50
E-post: kundservice@ginza.se


Hitta till oss
Ginza AB
Fåglum
465 81 NOSSEBRO
Visa karta

Back to Top close

Ginza site response - OKidoki