Svenska
Mest sålda
-
Title:
Kraftsamla - Involvera Alla För Framgång I En Oförutsägbar Värld
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Den nya tiden kräver en uppgraderad ledningsmodell. Vi lever i en tid där förändringstrycket är obönhörligt och utmaningarna extremt komplexa. Författaren har under drygt fyra decennier hjälpt otaliga privata och offentliga verksamheter att kraftsamla kring sina största framtidsutmaningar. Ur dessa...
Kraftsamla - Involvera Alla För Framgång I En Oförutsägbar Värld Bok
Den nya tiden kräver en uppgraderad ledningsmodell. Vi lever i en tid där förändringstrycket är obönhörligt och utmaningarna extremt komplexa. <br/><br/>Författaren har under drygt fyra decennier hjälpt otaliga privata och offentliga verksamheter att kraftsamla kring sina största framtidsutmaningar. Ur dessa erfarenheter har framtidens ledningsmodell vaskats fram i nära samarbete med många modiga och visionära ledare som vågat bryta ny mark. Fundamentet i den nya tidens ledningsmodell är en solid infrastruktur för strategisk dialog och en infrakultur som säkrar den nivå på tillit, samarbete och kraftsamling som framtiden kräver av oss. <br/><br/>Det här ställer i sin tur helt nya krav på alla ledare - på alla nivåer. I den miljön krävs en uppgraderad kognitiv verktygslåda som gör det enkelt och naturligt att se vad som saknas och behövs för att lyfta verksamhetens kollektiva förmåga till nya höjder. Boken ger dig den verktygslåda som krävs för att tillsammans med alla dina medarbetare forma en ny och bättre framtid. <br/><br/><i>Jag insåg redan 2019 digniteten på den jättelika utmaning vi stod inför - att fördubbla kapaciteten i vårt stamnät på 20 år! För att lyckas behöver vi en kraftsamling där vi krokar arm med alla våra medarbetare, och alla externa aktörer som vi måste samverka med. Med hjälp av den strategiska dialog som beskrivs i den här boken så drar vi nu alla åt samma håll - alla vet vart vi är på väg och VARFÖR!</i><br/><br/>Per Eckemark, Divisionschef Nät, Svenska kraftnät <br/><br/><i>Jag är nu inne på mitt tredje VD-jobb och en sak jag lärt mig grundligt vikten av ett bra lagarbete i ledningsgruppen! Vi behöver en gemensam begreppsapparat när vi ska tackla de komplexa och kulturella frågor som ofta avgör hur företag presterar. De insikter och de kognitiva modeller den här boken förmedlar gör det mycket enklare att enas också i de riktigt svåra frågorna! </i><br/><br/>Jon Sintorn, VD Nilfisk <br/><br/><i>Kraftsamla. Involvera alla för framgång i en oförutsägbar värld av Lasse Ramquist är en angelägen och ambitiös bok om att möta vår tids ledarskapsutmaningar. Det är en inspirerande bok som uppmuntrar och utmanar läsaren att reflektera över sitt ledarskap och framtidens krav och den är särskilt relevant för den som söker idéer och verktyg för att kunna möta dessa utmaningar som ledare. </i> <br/><br/>Christer Pettersson i BTJ
-
Title:
Northvoltkraschen
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 5 vardagar
-
Description:
Northvolt är den största företagskraschen i Sverige sedan 1930-talet och Kreuger. Varför blev drömfabriken en grön bubbla? Vem bär ansvaret? Christian Sandström är forskaren som i september 2024 förutspådde att Northvolt skulle gå i konkurs inom ett halvår och fick fel med tre dagar. Han är också f...
Northvoltkraschen Bok
Northvolt är den största företagskraschen i Sverige sedan 1930-talet och Kreuger. Varför blev drömfabriken en grön bubbla? Vem bär ansvaret? Christian Sandström är forskaren som i september 2024 förutspådde att Northvolt skulle gå i konkurs inom ett halvår och fick fel med tre dagar. Han är också författare till succéböckerna Gröna bubblor 1 - 3.<br/><br/><br/><br/>"Alla gick åt samma håll. Mäktiga finansmän, regering, lobbyister, media och expolitiker banade tillsammans väg för gröna jättekatastrofer. Sandström stod emot dom." Lotta Gröning, fil dr och journalist, tidigare chefredaktör på Norrländska Socialdemokraten <br/><br/>"Med distinkt stil och skärpa lotsar Christian Sandström oss pedagogiskt mellan för tidigt sålda björnskinn och överstatliga syltburkar. Hans glasklara genomgång visar på vikten av att forskare håller huvudet kallt när flocken dras med i önsketänkande och glädjeyra. De projekt som har allra störst betydelse för vårt samhälle kräver också allra mest kritisk granskning." Fanny Forsberg Lundell, professor i franska <br/><br/>"I <i>Northvoltkraschen </i>analyserar Christian Sandström systemfelen bakom en av vår tids mest hyllade och havererade satsningar på grön industri. Med sylvass penna och gedigen research granskas politisk kapitalism, mediehajp och naiv framtidstro. En ögonöppnare om vad som händer när ideologiska övertygelser tillåts trumfa verkligheten." Magnus Henrekson, professor i nationalekonomi, Institutet för Näringslivsforskning <br/><br/>"Sandström såg tidigt vart Northvolt var på väg, och påtalade det i text efter text. Denna bok redogör för en hisnande historia som till stora delar hade kunnat undvikas om fler hade lyssnat tidigare." Jerker Moodysson, professor och rektor vid Karlstad Universitet <br/><br/>"Få har vågat ifrågasätta den gröna omställningens avarter. Sandström tillhör undantagen och har hela tiden fått rätt. Nu kan vi dra lärdom från Northvolthaveriet" Leif Östling, tidigare VD för Scania, grundare av Kommissionen för Skattenytta<br/><br/><br/><br/>CHRISTIAN SANDSTRÖM är docent från Chalmers och kolumnist i Affärsvärlden. Han har tidigare publicerat sex böcker om grön omställning och mer än 20 vetenskapliga artiklar i ämnet. Sandström har bland annat gästforskat vid universitetet i Cambridge och vid ETH i Zürich. 2018 fick han Chalmers pedagogiska pris för sin undervisning på skolan.
-
Title:
Good To Great- Svänghjulseffekten - Hur Framgångsrika Företag Får Upp Momentum Och Varför Så Många Misslyckas (turning The Flywheel)
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Svänghjulseffekten är en monografi som kompletterar den uppskattade och globalt hyllade bästsäljaren Good to great. Här ligger fokus på att praktiskt använda och implementera Jim Collins svänghjulskoncept en av hans mest inflytelserika idéer, som framgångsrikt har använts inom en rad företag, indus...
Good To Great- Svänghjulseffekten - Hur Framgångsrika Företag Får Upp Momentum Och Varför Så Många Misslyckas (turning The Flywheel) Bok
Svänghjulseffekten är en monografi som kompletterar den uppskattade och globalt hyllade bästsäljaren Good to great. Här ligger fokus på att praktiskt använda och implementera Jim Collins svänghjulskoncept en av hans mest inflytelserika idéer, som framgångsrikt har använts inom en rad företag, industrier och samhällsområden, liksom i många start-up-företag. <br/><br/>Nyckeln till framgång för ett företag ligger inte i en specifik innovation eller affärsplan. Det ligger i svänghjulseffekten där företaget sakta får upp momentum och till sist når ett genombrott. Med utgångspunkt i svänghjulsteorin som han presenterade i sin klassiker <b>Good to great</b>, förklarar Jim Collins hur man skapar sitt eget svänghjul, hur man får fart på det och hur man bibehåller sin svänghjulseffekt i tider av turbulens när marknader förändras. <br/><br/>Med stöd av forskningen från sitt Good to great-arbete och ett antal fallstudier från företag som Amazon och investmentbolaget Vanguard otroliga framgångar som alla har uppnått en remarkabel svänghjulseffekt visar Collins att riktigt lyckade företag kan rubba omvärldens cirklar och uppnå exempellösa framgångar genom att bemästra svänghjulseffekten.
-
Title:
Schutz, Will/den Goda Organisationen Pod - Print On Demand
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Den amerikanske psykologen Will Schultz menar att alla management-modeller är dömda att misslyckas om de inte prövats i verkligheten. Hans utvecklingsmetod och filosofi – The Human Element – bygger på över 40 års erfarenhet och forskning, och har med framgång använts på IBM, Coca-Cola, ...
Schutz, Will/den Goda Organisationen Pod - Print On Demand Bok
Den amerikanske psykologen Will Schultz menar att alla management-modeller är dömda att misslyckas om de inte prövats i verkligheten. Hans utvecklingsmetod och filosofi – The Human Element – bygger på över 40 års erfarenhet och forskning, och har med framgång använts på IBM, Coca-Cola, Världsbanken, Telia och andra organisationer och företag. Grundtanken är att ett team fungerar maximalt först när alla medlemmar – inklusive cheferna – tar ansvar för sina känslor och vågar tala sanning. Det låter självklart men kan vara nog så svårt, i synnerhet i tider då många är rädda för att mista jobbet. <br/><br/><em>Den goda organisationen</em> innehåller skattningsinstrument och andra övningar som syftar till att öka vår medvetenhet, arbeta bort vår rädsla för konflikter och våra svårigheter att avsluta projekt. Resultaten är entydigt positiva. Medarbetare som ökar sin självkännedom och självaktning blir effektivare. Det gynnar i sin tur hela gruppen och hela organisationen. <br/><br/><strong>Will Schultz</strong>, Ph. D, idag ledare för Will Schultz Associates, har undervisat vid Harvard-, Berkeley- och Chicagouniversiteten och vid Albert Einstein Medical School. Förutom avhandlingen om hans erkända FIRO-teori från 1958 är han författare till åtta böcker, bland dem <em>The Truth Option</em>. <br/><br/><em>Denna titel är en beställningsvara, vilket innebär att den trycks först nären order läggs. Leveranstid är 5-8 vardagar. I övrigt är det ingen skillnad mot andra tryckta böcker.</em>
-
Title:
Tänk Låsningar Och Lösningar
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Kjell Enhager är en av Sveriges mest framgångsrika coacher och föreläsare och har snart i 30 år hjälpt världens främsta idrottsstjärnor, kulturpersonligheter och företagsledare till nya höjder i sina karriärer. Men vad är det som gör att vissa människor och vissa företag når så mycket längre än and...
Tänk Låsningar Och Lösningar Bok
Kjell Enhager är en av Sveriges mest framgångsrika coacher och föreläsare och har snart i 30 år hjälpt världens främsta idrottsstjärnor, kulturpersonligheter och företagsledare till nya höjder i sina karriärer.<br/> Men vad är det som gör att vissa människor och vissa företag når så mycket längre än andra? Vad är framgångsreceptet?<br/><br/> I Tänk låsningar och lösningar delar Kjell Enhager med sig av sin breda erfarenhet. Han har en genuin nyfikenhet på det mänskliga beteendet och hans spännande möten från skilda miljöer, branscher och kulturer har lagt grunden till värdefulla insikter i hur vi kan påverka och förändra våra egna liv.<br/> Boken kombinerar ledarskap med personlig utveckling och innehåller underhållande och belysande berättelser ut livet, en mängd övningar, frågor, tips, citat och valda sanningar - allt illustrerat med Kjells egna teckningar.
-
Title:
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam. Den filosoferande författaren och föreläsaren...
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv Bok
Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.<br/><br/>Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.<br/><br/><br/><i>I kundens skor</i> ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare <br/><br/><b>Klas Hallberg</b> är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.<br/><br/><b>Per Kristensson</b> är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.<br/><br/><br/><i>Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut.</i> <b>Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna </b><br/><br/><i>Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. </i><b>Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige</b> <br/><br/><i>Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! </i><b>Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans </b><br/><br/><i>Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål.</i> <b>Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland </b><br/><br/><i>Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra.</i> <b>Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun </b>
-
Title:
Mission Possible - Framgångsrikt Entreprenörsskap Är Ingen Slump
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Ola Ahlvarsson är VD och grundare av Result och managementrådgivare till snabbväxande företag, huvudägare i Torget och Letsbuyit och vald till en av morgondagens ledare på prestigetunga World Economic Forum. 1997 blev Ola Ahlvarsson världsmästare i kickboxning, som entreprenör är drivkrafte...
Mission Possible - Framgångsrikt Entreprenörsskap Är Ingen Slump Bok
Ola Ahlvarsson är VD och grundare av Result och managementrådgivare till snabbväxande företag, huvudägare i Torget och Letsbuyit och vald till en av morgondagens ledare på prestigetunga World Economic Forum. 1997 blev Ola Ahlvarsson världsmästare i kickboxning, som entreprenör är drivkrafterna för att vinna desamma. I den här boken beskriver han med många exempel på framgångsrika entreprenörer motiv, metoder och möjligheter som leder till att lyckas. Mission Possible.
Utvalt - Svenska
Ledarskap I Praktiken - En Praktisk Vägledning För Nya Och Erfarna Ledare ,
Att kliva in i en ledarroll är både spännande och utmanande. Många nya chefer upplever att de förväntas leverera resultat från dag ett ,samtidigt som de ska bygga relationer, skapa förtroende och han...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Senast tillagda
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt