Svenska
Mest sålda

-
Title:
Rätt Räcker Inte - Att Göra Nytta På Riktigt
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
Hur gör vi för att komma tillbaka till ett samhälle där det är viktigare att göra rätt än att inte göra fel? Det här är en bok om det mänskliga omdömets revansch. En uppgörelse med ett samhälle präglat av en övertro på mätetal, processer och riktlinjer. Där vanliga människor ute i våra organisatio...
Rätt Räcker Inte - Att Göra Nytta På Riktigt Bok
<b>Hur gör vi för att komma tillbaka till ett samhälle där det är viktigare att göra rätt än att inte göra fel?</b> <br/><br/>Det här är en bok om det mänskliga omdömets revansch. En uppgörelse med ett samhälle präglat av en övertro på mätetal, processer och riktlinjer. Där vanliga människor ute i våra organisationer inte får, vill eller vågar göra vad som krävs i ögonblicket för att skapa värde för kunden. <br/><br/>När Ingalill och Bo bygger ett attefallshus på tomten vet de inte att huset av misstag hamnar 35 centimeter för nära tomtgränsen. Kommunen meddelar att huset därför måste rivas fastän det inte står på någon annans mark. Och när en rutten telefonstolpe lutar farligt över vägen kommer en kille från energibolaget för att ta bort den, men när han får frågan om inte den lika ruttna stolpen intill borde tas bort på samma gång, svarar han: Nej, jag har ju ingen beställning på den. <br/><br/><b><i>Rätt räcker inte</i></b> är skriven av <b>Klas Hallberg</b>, prisad föreläsare och skarp iakttagare av det mellanmänskliga, och <b>Per Kristensson</b>, professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Det är en bok om hur vi får bukt med ett system som inte lämnar plats för det mänskliga omdömet och där det därför blir fel fastän alla gör rätt.

-
Title:
Lägg Ner Ledarskapet - Vad Du Som Chef Ska Göra Istället
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Att försöka bli en fantastisk ledare är ett omöjligt uppdrag, det finns nämligen inga perfekta chefer. Författarens råd är att du lägger ner ledarskapet helt och hållet. Istället får du här gedigen kunskap om hur du som chef verkligen kan utveckla din verksamhet tillsammans med din personal, bland ...
Lägg Ner Ledarskapet - Vad Du Som Chef Ska Göra Istället Bok
Att försöka bli en fantastisk ledare är ett omöjligt uppdrag, det finns nämligen inga perfekta chefer. Författarens råd är att du lägger ner ledarskapet helt och hållet. Istället får du här gedigen kunskap om hur du som chef verkligen kan utveckla din verksamhet tillsammans med din personal, bland annat kring följande teman: <br/> <br/><br/>- Talangjakt - eller en högpresterande organisation?<br/><em>Om goda prestationer och resultat</em><br/> <br/><br/>- Avgöra vem som har rätt - eller skapa ömsesidig förståelse?<br/><em>Att förebygga och hantera konflikter</em><br/> <br/><br/>- Hjälpa individer att hantera stress - eller skapa en hälsosam arbetsplats?<br/><em>Stresshantering ur ett organisationsperspektiv</em><br/> <br/><br/>- Fantastiska visioner som aldrig blir genomförda - eller små förändringar varje dag?<br/><em>Om strategi och långsiktiga frågor</em><br/> <br/><br/>Boken bygger på inlärningspsykologi och <em>organizational behavior management,</em> OBM, det vill säga forskningsbaserad kunskap om hur vi människor fungerar på arbetet: vad som motiverar oss - och inte - samt hur förändringar kan genomföras och arbete bedrivas på ett effektivt och mänskligt sätt.

-
Title:
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam. Den filosoferande författaren och föreläsaren...
I Kundens Skor - Att Skapa Värde Utifrån Mottagarens Perspektiv Bok
Har du någonsin drabbats av bristande information när ditt tåg blivit försenat, knappat dig vilse i telefonväxeln, blivit ignorerad i en sjukhuskorridor eller tröttnat på att besvara utvärderingar och enkäter så fort du köpt något? Då är du inte ensam.<br/><br/>Den filosoferande författaren och föreläsaren Klas Hallberg och professorn Per Kristensson förklarar varför det är så viktigt och svårt att sätta sig in i kundens perspektiv. Det finns inga mirakelmediciner eller färdiga recept däremot visar de med hjälp av forskning hur rätt förhållningssätt och frågeställningar leder till att man kan och vågar ta några första verkligt värdeskapande steg tillsammans med sin kund. För allt börjar i kundens skor.<br/><br/><br/><i>I kundens skor</i> ges ut i fyra format samtidigt inbunden, pocket, e-bok och ljudbok så att varje läsare ska hitta det format som passar bäst. Den riktar sig till alla i privata eller offentliga organisationer som arbetar med kunder, gäster, patienter, medborgare, besökare, elever, klienter, medlemmar, användare <br/><br/><b>Klas Hallberg</b> är föreläsare, författare och husfilosof. Han betraktar som få andra sin samtid med humoristisk och nyfiket kritisk blick. Många har hört honom filosofera i Sveriges Radio, en kvarts miljon svenskar har läst hans böcker och mer än en halv miljon har sett honom föreläsa. En sällsynt träffsäkerhet parat med allvarsblandad humor har blivit Klas signum.<br/><br/><b>Per Kristensson</b> är professor i psykologi med inriktning konsumtion och innovation. Han är verksamhetsledare för CTF, Centrum för tjänsteforskning vid Karlstads universitet, en av Sveriges största samhällsvetenskapliga forskningsavdelningar. Professor Per är en uppskattad och efterfrågad föreläsare både inom akademin och i näringslivet, nationellt och internationellt, och är gästforskare inom tjänsteinnovation vid Norges Handelshögskola i Bergen och Mälardalens högskola.<br/><br/><br/><i>Den här boken borde inte behövas, men den behövs. Det tar mig emot att säga det, för så borde det inte vara med tanke på hur många år som har gått sedan Riv pyramiderna först gavs ut. Men att sätta kunden först, och hur man gör för att lyckas med det, är alltjämt något som måste betonas och läras ut.</i> <b>Jan Carlzon, företagsnestor och författare till Riv pyramiderna </b><br/><br/><i>Den här boken ställer en av de viktigaste frågorna man som organisation och ledare kan ställa sig: Vad behöver medarbetarna för att vilja sätta foten i kundens sko? I dag behöver man vara kundbesatt nyfiken på sina kunder på riktigt. </i><b>Hélène Barnekow, vd Microsoft Sverige</b> <br/><br/><i>Alla som lever i Sverige (och många andra länder) idag kommer känna igen sig i den här mycket underhållande och kloka boken. Låt oss skratta åt tidens pedantiska mätbarhetselände inom alla serviceyrken, och sedan ändra på det! </i><b>Jonna Bornemark, filosof och författare till Det omätbaras renässans </b><br/><br/><i>Den här boken visar på ett samtidigt underhållande och sakligt förklarande sätt var utmaningarna för företag och andra organisationer ligger och ger riktlinjer för hur man kan få en tydligare bild av kundens verkliga behov och önskemål.</i> <b>Christian Grönroos, professor emeritus Hanken School of Economics, Finland </b><br/><br/><i>Det är en bok som innehåller väldigt mycket tänkvärt, klokt och intressant. Tankarna kring samskapande och värdet av resursintegration, och inte minst resonemangen om att våga, om den inre motivationen, den orädda individen och organisationen, tycker jag är lysande och träffsäkra.</i> <b>Anne Andersson, Kommundirektör Örebro kommun </b>

-
Title:
Mission Possible - Framgångsrikt Entreprenörsskap Är Ingen Slump
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Ola Ahlvarsson är VD och grundare av Result och managementrådgivare till snabbväxande företag, huvudägare i Torget och Letsbuyit och vald till en av morgondagens ledare på prestigetunga World Economic Forum. 1997 blev Ola Ahlvarsson världsmästare i kickboxning, som entreprenör är drivkrafte...
Mission Possible - Framgångsrikt Entreprenörsskap Är Ingen Slump Bok
Ola Ahlvarsson är VD och grundare av Result och managementrådgivare till snabbväxande företag, huvudägare i Torget och Letsbuyit och vald till en av morgondagens ledare på prestigetunga World Economic Forum. 1997 blev Ola Ahlvarsson världsmästare i kickboxning, som entreprenör är drivkrafterna för att vinna desamma. I den här boken beskriver han med många exempel på framgångsrika entreprenörer motiv, metoder och möjligheter som leder till att lyckas. Mission Possible.

-
Title:
Boosta Intraprenörskap - Utveckla Kreativa Medarbetare
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Hur kan verksamheter öka sin innovationsförmåga och därmed maxa sin konkurrenskraft? Innovationsförmågan på ett företag bestäms av de anställda. Det är dags att upptäcka intraprenören! I Boosta intraprenörskap får du ta del av både forskning och praktiska erfarenheter från ledare och organisationer...
Boosta Intraprenörskap - Utveckla Kreativa Medarbetare Bok
Hur kan verksamheter öka sin innovationsförmåga och därmed maxa sin konkurrenskraft? Innovationsförmågan på ett företag bestäms av de anställda. Det är dags att upptäcka intraprenören! I Boosta intraprenörskap får du ta del av både forskning och praktiska erfarenheter från ledare och organisationer. Efter att ha läst boken kommer du bland annat att: Veta vad intraprenörskap är, och varför din verksamhet bör ägna sig åt det. Förstå intraprenörens drivkrafter, arbetssätt, agerande och personliga egenskaper - intraprenörens DNA. Förstå det ledarskap som boostar intraprenörskap. Boken vänder sig till ledare, HR och medarbetare som vill utveckla sin egna och verksamhetens intraprenöriella förmåga. Charlotte Haegermark är den tidigare motorsportföraren som gick från marknadsföring och employer branding till att bli förändringsledare, teamledare och intraprenör. Med erfarenheter från Porsche, Tesla, Red Bull och försvars- och säkerhetsföretaget Saab delar hon nu med sig av sina innovations- och ledarskapskunskaper med stor passion och energi. Charlotte har fått flera utmärkelser för sitt arbete, och bland annat blivit nominerad till "Årets innovativa ledare 2020" (Chef), "Framtidens kvinnliga ledare 2020" (Ledarna) samt till Forbes talanglista "30 under 30 list 2017".

-
Title:
Börja Göra - En Handbok I Ledarskap, Medarbetarskap Och Medarbetarkommunikation
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Det här är en bok om att göra! Att börja göra rätt saker för att öka engagemang, välmående och prestation på arbetsplatsen. Utifrån perspektiven medarbetarskap, ledarskap och medarbetarkommunikation får läsaren, genom konkreta tips, lära sig hur man stöttar individer, team och organisationer i sin ...
Börja Göra - En Handbok I Ledarskap, Medarbetarskap Och Medarbetarkommunikation Bok
Det här är en bok om att göra! Att börja göra rätt saker för att öka engagemang, välmående och prestation på arbetsplatsen. <br/><br/>Utifrån perspektiven medarbetarskap, ledarskap och medarbetarkommunikation får läsaren, genom konkreta tips, lära sig hur man stöttar individer, team och organisationer i sin utveckling. Genom att skapa hållbara resultat över tid ökar hela organisationens engagemang och fler människor får möjlighet att öka sitt välmående och sin prestation. <br/><br/>Här finns verktyg och praktiska lösningar serverade på ett lättsamt och motiverande sätt. Oavsett om du är chef, medarbetare, jobbar ute på fältet, klurar på företagets strategier, kodar mjukvara, vältrar dig i excel-filer, sitter på kontoret, står i kassan, experimenterar i labbet eller håller koll på lagret. <br/><br/>Du får konkreta tips på hur du och dina arbetskamrater tillsammans skapar en arbetsplats som genomsyras av engagemang, arbetsglädje och välmående. <br/><br/><strong>Om författarna</strong><br/>Niklas Delmar har lång erfarenhet av kraften i ett ansvarstagande medarbetarskap och ledarskap. Johan Book har arbetat med ledarutveckling, teamutveckling och förändringsledning i många år. Emma Egnell är kommunikationsexpert med fokus på medarbetarkommunikation. <br/><br/>Med många års erfarenhet i bagaget startade författarna organisationen Hej Engagemang där de arbetar rådgivande med att skapa engagemang och välmående för medarbetare på företag och organisationer. Ett mer engagerat och välmående Sverige helt enkelt!

-
Title:
Be Useful
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
The seven rules to follow to realize your true purpose in life-distilled by Arnold Schwarzenegger from his own journey of ceaseless reinvention and extraordinary achievement, and available for absolutely anyone The world's greatest bodybuilder. The world's highest-paid movie star. The leader of the...
Be Useful Bok
The seven rules to follow to realize your true purpose in life-distilled by Arnold Schwarzenegger from his own journey of ceaseless reinvention and extraordinary achievement, and available for absolutely anyone <br/><br/>The world's greatest bodybuilder. The world's highest-paid movie star. The leader of the world's sixth-largest economy. That these are the same person sounds like the setup to a joke, but this is no joke. This is Arnold Schwarzenegger. And this did not happen by accident.<br/><br/>Arnold's stratospheric success happened as part of a process. As the result of clear vision, big thinking, hard work, direct communication, resilient problem-solving, open-minded curiosity, and a commitment to giving back. All of it guided by the one lesson Arnold's father hammered into him above all: be useful. As Arnold conquered every realm he entered, he kept his father's adage close to his heart.<br/><br/>Written with his uniquely earnest, blunt, powerful voice, Be Useful takes readers on an inspirational tour through Arnold's tool kit for a meaningful life. He shows us how to put those tools to work, in service of whatever fulfilling future we can dream up for ourselves. He brings his insights to vivid life with compelling personal stories, life-changing successes and life-threatening failures alike-some of them famous; some told here for the first time ever.<br/><br/>Too many of us struggle to disconnect from our self-pity and connect to our purpose. At an early age, Arnold forged the mental tools to build the ladder out of the poverty and narrow-mindedness of his rural Austrian hometown, tools he used to add rung after rung from there. Now he shares that wisdom with all of us. As he puts it, no one is going to come rescue you-you only have yourself. The good news, it turns out, is that you are all you need.
Utvalt - Svenska
Vd - Nya Vd-boken
Vd bok 396 sidor Den moderna Vd:n verkar i ett landskap av aldrig tidigare skådad komplexitet. Globala marknader, tekniska framsteg och förändrade förväntningar från samhället kräver en ledarstil som...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt