Svenska
Mest sålda
-
Title:
Fritidshemmets Och Skolans Relationsarbete - Grunden För Lärandet
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Fritidshemmets Och Skolans Relationsarbete - Grunden För Lärandet [Bok / Häftad]
Fritidshemmets Och Skolans Relationsarbete - Grunden För Lärandet Bok
Fritidshemmets Och Skolans Relationsarbete - Grunden För Lärandet [Bok / Häftad]
-
Title:
Tal & Språkträning I Babblarnas Värld
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
I Babblarnas värld finns inga bör eller måsten. Här finns lek, fantasi och lagom stora utmaningar. Boken Tal & språkträning i Babblarnas värld fungerar både som handledning och inspiration. Boken innehåller praktiska övningar och en teoridel. Tal & språkträning i Babblarnas värld är den femte boken...
Tal & Språkträning I Babblarnas Värld Bok
I Babblarnas värld finns inga bör eller måsten. Här finns lek, fantasi och lagom stora utmaningar. Boken Tal & språkträning i Babblarnas värld fungerar både som handledning och inspiration. Boken innehåller praktiska övningar och en teoridel. Tal & språkträning i Babblarnas värld är den femte boken i Iréne Johanssons serie om språkträning enligt Karlstadmodellen. Ringbunden, 86 sidor
-
Title:
Inkluderande Matematikundervisning - Tidiga Insatser I Fk-6
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Alla elever har rätt att inkluderas och stimuleras i matematikundervisningen. Men vad betyder inkludering och vad innebär det i praktiken? Inkluderande matematikundervisning – tidiga insatser i FK–6 ger teoretiska och didaktiska perspektiv på hur inkludering ka...
Inkluderande Matematikundervisning - Tidiga Insatser I Fk-6 Bok
<p>Alla elever har rätt att inkluderas och stimuleras i matematikundervisningen. Men vad betyder inkludering och vad innebär det i ­praktiken?</p> <p><em>Inkluderande matematikundervisning – tidiga insatser i FK–6</em> ­ger teoretiska och didaktiska perspektiv på hur inkludering kan omsättas, såväl ­inom organisationen som i den praktiska matematikundervisningen i klassrummet.</p> <p>Här får du kunskap om orsaksförklaringar till särskilda utbildningsbehov i matematik (SUM) och om hur kartläggning för att ringa in behov och lämpliga åtgärder kan gå till. Med denna grund ligger fokus sedan på innehåll, planering och utvärdering av undervisningen och frågor som:</p> <ul> <li>Hur kan gruppindelningar användas på ett inkluderande vis?</li> <li>Hur stimuleras elevernas meningsfulla deltagande?</li> <li>Hur kan man anpassa undervisningsinnehållet?</li> </ul> <p><br/>Den här boken vänder sig till dig som är blivande eller verksam lärare i FK–6, speciallärare, specialpedagog eller skolledare och vill ha klarhet i hur alla elever kan stimuleras, i allt från extra stöd till extra utmaningar. ­</p> <p><strong>Helena Roos</strong> är doktor i matematikdidaktik. Hennes forskning fokuserar på särskilda utbildningsbehov ­i ­matematik och inkludering. Hon undervisar­ även som lektor i matematikdidaktik­ på speciallärarprogrammet och grundlärarprogrammet.</p> <h3>Sagt om boken:</h3> <p>"<em>Inkluderande matematikundervisning</em> är en bok som ligger rätt i tiden, användbar i varje klassrum."<br/><strong>Marianne Ericson, BTJ-häftet nr 17, 2020</strong></p> <p>"Jag sitter med din nya bok i händerna och vill i all enkelhet skicka min uppskattning, den kommer gynna många! Jag kommer kunna hänvisa mycket till din bok, framför allt i samband med handledning.<br/><strong>Specialpedagog</strong></p>
-
Title:
Språk- Och Kunskapsutvecklande Arbetssätt I Årskurs 4-9 - Klassrumsnära Exempel
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Ämnesundervisningen i årskurs 4 9 består till stor del av abstrakta, formella och informationstäta texter. Skrivuppgifterna ställer många gånger krav på både stilistisk förmåga och förmåga att skriva längre, komplexa och målgruppsanpassade texter. Behovet av stöttning vid läsning och skrivande är s...
<p>Ämnesundervisningen i årskurs 4 9 består till stor del av abstrakta, formella och informationstäta texter. Skrivuppgifterna ställer många gånger krav på både stilistisk förmåga och förmåga att skriva längre, komplexa och målgruppsanpassade texter. Behovet av stöttning vid läsning och skrivande är stort. För att stötta alla elever i sitt lärande behöver utrymme ges till en reflekterande dialogisk undervisning där samtal och modellerande driver lärandet framåt. </p><p>En språk- och kunskapsutvecklande undervisning kännetecknas av </p><p>- reflektion och muntlig interaktion <br/>- fokus på språk och språkanvändning <br/>- modellering och gemensamma övningar <br/>- stöttning med exempelvis mallar, checklistor och digitala verktyg <br/>- formativ bedömning. <br/><br/><i>Språk- och kunskapsutvecklande arbetssätt i årskurs 4 9: Klassrumsnära exempel</i> är en antologi författad av forskare och yrkesverksamma lärare som visar hur undervisning på vetenskaplig grund och med beprövad erfarenhet kan stötta elevernas förståelse och produktion av tal och text med abstrakt och formellt språk. Bokens kapitel ger inblick i hur lärare kan möta elever i lärande, via planering, undervisning och bedömning. Dessutom visar ett kapitel hur lärare kan utveckla sin undervisning tillsammans genom ett kollaborativt lärande. </p>
-
Title:
De Yngsta Barnen Och Läroplanen
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
De yngsta barnen och läroplanen handlar om hur pedagoger kan arrangera en verksamhet som tillvaratar de yngsta barnens nyfikenhet och förundran för att omsätta läroplanens innehåll i praktiken. Lena Edlund är pedagogisk utvecklare och arbetar bland annat med fortbildning av förskolepersonal. Boken ...
De Yngsta Barnen Och Läroplanen Bok
<p><i>De yngsta barnen och läroplanen</i> handlar om hur pedagoger kan arrangera en verksamhet som tillvaratar de yngsta barnens nyfikenhet och förundran för att omsätta läroplanens innehåll i praktiken. </p><p>Lena Edlund är pedagogisk utvecklare och arbetar bland annat med fortbildning av förskolepersonal. Boken bygger på hennes tankar och erfarenheter kring frågor hon ofta möter. Det gäller till exempel om ettåringar kan arbeta i projekt och ha inflytande över verksamheten, eller hur man kan förstå barns kunnande och lärande när de inte har något verbalt språk. </p><p>Lena Edlund ger praktiska exempel på hur arbetet med förskolans yngsta barn kan förankras i läroplanen. Hon delar också med sig av konkreta verktyg som underlättar för pedagogerna. </p><p>DETTA ÄR EN UTÖKAD OCH UPPDATERAD UTGÅVA UTIFRÅN Lpfö2018!</p><p>Innehåll </p><p>Våga lita på barnen: inledning av Anna Palmer </p><p>Förord </p><p>Kapitel 1: Läroplanen som styrdokument </p><p>Kapitel 2: De yngsta barnen och deras kommunikation </p><p>Kapitel 3: Hur ser vi på de yngsta barnen? </p><p>Kapitel 4: Barnen visar vägen till lärandet</p><p>Kapitel 5: Organisera för att lyckas med förskolans uppdrag</p><p>Kapitel 6: Normer, värden och demokrati</p><p>Kapitel 7: Hur får de yngsta barnen inflytande?</p><p>Kapitel 8: Pedagogisk dokumentation</p><p>Kapitel 9: Projekt och fördjupning</p><p>Kapitel 10: Skrivprojekt på ettårsavdelningen</p><p>Kapitel 11: Nytt perspektiv - nya tankar</p><p></p><p>RECENSIONER</p><p>"... lättläst och går att läsa från pärm till pärm, men fungerar också bra att använda som en enkel uppslagsbok för att fördjupa sig inom något specifikt område ... Lena lyckas bra att förtydliga hur läroplanen kan göras levande och tydlig i arbetet med de yngsta barnen på förskolan ... Alla konkreta exempel och tydliga uppmaningar att pröva i praktiken kan verkligen användas som ett stöd för att utveckla och förbättra utbildningen för våra yngsta barn i förskolan. Jag kan varmt rekommendera att arbeta fördjupande med bokens innehåll för att utveckla kvaliteten på utbildningen i förskolan."<br/>-Lotta Windefelt, pedagogisk handledare, Lars Wivallius förskolor (Pedagog Örebros bokblogg)</p>
-
Title:
Stationsarbete För Undervisning Och Kartläggning I Förskoleklass
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Stationsarbete För Undervisning Och Kartläggning I Förskoleklass [Bok / Häftad]
Stationsarbete För Undervisning Och Kartläggning I Förskoleklass Bok
Stationsarbete För Undervisning Och Kartläggning I Förskoleklass [Bok / Häftad]
-
Title:
Skolan Efter Marknaden
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Pedagogik
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 7 vardagar
-
Description:
I Skolan efter marknaden ger forskare, opinionsbildare och lärare sina bilder av vad marknadsmekanismerna gör med skolväsendet - och hur den svenska skolan kan se ut efter att marknaden har släppt sitt grepp. Den svenska skolan har gått från att vara den mest likvärdiga i hela världen, till att oli...
Skolan Efter Marknaden Bok
<p>I Skolan efter marknaden ger forskare, opinionsbildare och lärare sina bilder av vad marknadsmekanismerna gör med skolväsendet - och hur den svenska skolan kan se ut efter att marknaden har släppt sitt grepp. </p> <p>Den svenska skolan har gått från att vara den mest likvärdiga i hela världen, till att olika elevgrupper i allt högre grad lyckas olika bra. Under samma tid har läraryrket gått från att vara ett friskyrke till ett riskyrke. Hur behöver synen på lärares uppdrag ändras för att lärare ska må bra av att arbeta i skolan? Hur behöver den politiska styrningen av skolan ändras för att alla elever ska kunna lära sig så mycket som möjligt? </p> <p>Bokens medverkande guidar läsaren genom skolans organisation, från högsta politiska nivå till vardagen i klassrum och barngrupp. Skolan behöver något nytt. Det här är en bok om skolans och lärarnas framtid. </p> <p><strong>Om författarna</strong><br/>Marcus Larsson är lärare och arbetar på en friskola i Göteborgstrakten. Han har tidigare varit regionalt skyddsombud för Lärarförbundet och lokalpolitiker. Åsa Plesner är doktorand i företagsekonomi på Stockholms universitet. Hon har tidigare arbetat som bland annat administrativ chef och kvalitetschef på friskoleföretag. </p>
Utvalt - Svenska
Kunskapens Stora Hus - Huvudlinjer I Universitetets Historia
Universitetet har ett mäktigt och vida utsträckt förflutet. I högtidliga ögonblick brukar det framhållas som en av de samhällsinstitutioner som har den längsta obrutna traditionen. Under seklernas gå...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt