OBS! Hörlur In-ear för bara 19:- (Ord. 99:-) - - >

Presentkort

Köp digitala presentkort

kan skickas via SMS, e-post eller vanliga brev.

mer info

Nyhetsbrev

Ginza-nyheter i mejlen

Gör som 281 000 andra!
Beställ Ginzas nyhetsbrev och få de senaste nyheterna och bästa erbjudandena först!

Ginzakatalogen

Missa inte vår välfyllda katalog!

Beställ eller läs den online

Köpinformation

Köpinformation

För att beställa ska du vara minst 18 år. Du måste därför alltid lämna ditt personnummer vid beställning. Är du under 18 år ska målsman godkänna din beställning och bifoga sitt personnummer. De personuppgifter du lämnar till oss används enbart av Ginza för att ge dig en bra service.

Alla beställningar kredit-kontrolleras. Om du ej godkänns i kreditupplysningen levereras din beställning mot postförskott. Ginza levererar till Sverige, de flesta länder länder inom EU samt till Norge. För detaljerad information om utlandsleveranser se rubrik Utlandsleveranser nedan.

Vid eventuell tvist har Ginza som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Utlandsleveranser

För information om leverans till utlandet. Se vår engelska köpinformation.

Beställning

Ginza AB, org.nr: 556243-5379
Internet: www.ginza.se
E-post: kundservice@ginza.se
Telefon: 0512-299 50 (måndag - torsdag kl 10.00 - 17.00, fredag 10.00 - 13.00)
Ha kund- och artikelnummer tillgängliga vid telefonkontakt. (Kundnumret finner du på katalogens baksida).
Fax: 0512-543 30
Brev: Ginza AB, Fåglum, 465 81 NOSSEBRO
Använd ordersedeln i katalogen eller skriv ett vanligt brev. Portokostnad 7 kr debiteras på order.
Butiken i Fåglum är öppen: måndag - fredag kl 10.00 - 17.30.

Leverans- och betalningsvillkor

Generella regler och villkor som gäller hos någon av våra leverans- och betalningspartners gäller även när du handlar från oss.

Pris

Samtliga priser är inklusive moms. Katalogen ges ut 10 gånger per år och gäller i två månader. Sista beställningsdag står angivet på varje katalog.

Frakt

Fraktkostnad 29 kr. Vid postförskott tillkommer 60 kr i postförskottsavgift. Beställningar över 1 200 kr skickas fraktfritt.

Leveranssätt

Brev: Mindre beställningar levereras som brev, förutsatt att du godkänns i vår kreditkontroll.

Postpaket: Beställningar som inte ryms i brev eller som skickas mot postförskott levereras som postpaket och hämtas ut på Postens utlämningsställe. För att hämta ut försändelse hos Posten och deras ombud krävs en giltig legitimation. Liggetid på Postens utlämningsställe är 2 veckor. Vid brevavisering tillkommer en avgift på 15 kr. Ange ditt mobiltelefonnummer vid orderläggning för att får du Postens avi som ett SMS.

Pall: Större varor skickas på pall med Postens Hemleverans. Du måste avtala en tid med leverantören för leverans.

OBS! Beställda, ej utlösta Postpaket, Företagspaket, Hempaket och Pall, debiteras med verklig frakt tur och retur. Postpaket och Företagspaket: 250 kr. Hempaket: 450 kr. Pall: 1.000 kr.

Önskas en förlängd liggetid eller annat ändrat förfogande debiteras en avgift på 250 kr.

 

Betalsätt

Faktura i samarbete med Klarna: Betalningstid, om inget annat överenskommits, 14 dagar. Vid dröjsmål debiteras en påminnelseavgift på 60 kr, samt dröjsmålsränta med 24 % + gällande referensränta. Vid fakturafrågor kontakta Klarna tel 08-120 120 10 eller . Öppettider: måndag - torsdag 8.30 - 20.00, fredagar 8.30 - 17.00, helger 10.00 - 17.00.

Faktura med delbetalning i samarbete med Klarna: Dela upp betalningen på 3, 6, 12, 24 eller 36 månader. Upp till 12 månader med 0% årsränta. Uppläggningsavgift: 149 kr, aviseringsavgift: 29 kr/mån. Månadsbelopp, avgifter, effektiv ränta och total kostnad visas alltid i kassan när du väljer delbetalning. I exemplet nedan, där du handlar för 5990 kr och betalar av på 12 månader blir effektiv ränta 16,04%.
 
Konto - delbetala i din egen takt i samarbete med Klarna: 

Bestäm varje månad om du betalar lite, mycket – eller hela beloppet.

Säg att du köper för 10 000 kr. Administrativ avgift är 29 kr/mån och rörlig årsränta är 19,9%. Du delbetalar 955 kr/mån i 12 mån. Årlig effektiv ränta blir då 29,22% och totalbeloppet för ditt köp om 10 000 kr blir 11 458 kr.

Klarna Direkt - Du kan betala köpet direkt genom att bekräfta med Mobilt BankID. Pengarna dras automatiskt från det bankkonto som du har anslutit på Klarnas hemsida. Pengarna dras 1-2 bankdagar efter att ditt paket har skickats.

Postförskott: Kontant betalning på Postens utlämningsställe.

Förskottsbetalning - Direktbetalning via Internetbank: Kan ske från konton i Swedbank, Handelsbanken, Nordea och SEB. Gäller endast vid beställning via ginza.se.

Förskottsbetalning - Kortbetalning: Vid beställningar via ginza.se eller per telefon kan du välja att betala med Visa eller MasterCard.

Förskottsbetalning - PayPal: Betalning kan göras från ditt PayPal-konto. Gäller endast vid beställning via ginza.se

För förskottsbetalningar gäller: Beloppet överförs till Ginza samma dag som ordern läggs, även vid bokning av en produkt som har en senare release eller som är tillfälligt slut. Observera att eventuella återbetalningar kan göras först när hela ordern är levererad.

Obs! Leverans till annan adress än folkbokföringsadressen görs mot postförskott, direktbetalning, kortbetalning eller PayPal men inte mot faktura.

Ginza hanterar säkra förskottsbetalningar i samarbete med Klarna, PayEx, Swedbank, Visa, MasterCard och PayPal. När du betalar med kort skickas kortuppgifterna krypterade via en avvåra partners till respektive kortutställare. För din säkerhet sparar vi inte dina kortuppgifter i våra databaser. Du täcks även av bankens försäkring vid otillbörlig debitering. Försäkringen gäller även om Ginza hamnar i likvidation eller konkurs. Vid misstanke om otillbörligt kortköp, stoppar banken betalningen. Därför är det viktigt att uppge korrekta uppgifter vid köp.

Smarta funktioner på klarna.se

klarna.se kan du se alla dina fakturor, ladda ner dem som PDF, betala fakturan med ett klick, välja att delbetala eller kostnadsfritt även förlänga betaltiden med 10 dagar.

Leveranstid

Lagerförda varor levereras normalt inom 1 - 3 vardagar.
Distributörens leveranstid tillkommer.
Vid hög orderingång kan leveranstiden bli något längre.
Ej leveransklara varor restnoteras inom 5 vardagar och skickas fraktfritt när de åter finns i lager. Vid order med kommande release/förhandsbokningar levereras hela ordern på releasedagen. Varor som är beställningsvaror kan ha längre leveranstid. Leveranstiden är oftast under 1 vecka men om varan inte finns tillgänglig i leverantörens lager direkt kan leveranstiden bli längre.
Obs! Inga restnoteringar görs på order med postförskott/efterkrav. Ej leveransklara produkter stryks efter 5 dagar och måste ombeställas. (Gäller ej beställningsvaror).
Om vi inte håller den utlovade leveranstiden har du rätt att häva köpet. Om du har betalat i förskott betalar vi tillbaka köpesumman inom 20 dagar efter hävningen av köpet.

Förhandsbokningar/ej releasede artiklar

Det är möjligt att göra förhandsbokningar på produkter som ej är släppta. Vårt mål är att skicka dessa produkter så att du har dem på releasedagen. Vi kan inte alltid med säkerhet säga exakt när releasedatum sker då det är relativt vanligt att releasedatum flyttas av bolagen av olika anledningar.
När en beställning görs som innehåller en artikel som inte är releasad, kommer övriga artiklar på ordern att skickas samtidigt som den förhandsbokade varan.

Begränsade utgåvor

Vi reserverar oss för eventuell oförutsedd begränsning i tilldelning eller slutförsäljning av produkt från leverantörens sida.

Garantier

Naturligtvis har du garanti på alla produkter du köper hos oss. Minst 1 års garanti på samtliga produkter oavsett om du är privatperson eller företagskund. På förbrukningsvaror som batterier, bläckpatroner och liknande gäller tillverkarens garanti som kan vara kortare än ett år. Alla eventuella garantier gäller i Sverige. Om du åberopar garanti ska du kontakta oss. Vid reparation hänvisar vi till lokalt auktoriserat serviceställe eller förser dig med ett förbetalt adresskort. Beror felet på yttre påverkan, får du betala reparationskostnaden efter att du godkänt ett kostnadsförslag. Skulle du välja att inte reparera varan får du betala undersökningskostnaden. Föreligger inget fel får du betala undersökningskostnad och frakt.

Reklamationer

Alla reklamationer (skadade eller felaktiga varor) görs enklast skriftligt på retursedeln (baksidan av följesedeln) snarast efter mottagen leverans.
Brev med mindre varor skickas till: FRISVAR, Ginza AB, 20044971, 465 20 NOSSEBRO.
Frisvar = porto betalt, max 2 kg, dock ej större än 90 cm (L+B+H). Får ej rekommenderas.
För större och tyngre varor kontakta kundservice så skickar de ett förbetalt adresskort.
Telefon: 0512-299 50 (måndag - torsdag 10.00 - 17.00, fredag 10.00 - 13.00).
Fax: 0512-543 30.

Ångerrätt

Distanshandelslagen (2000:274) ger dig möjlighet att ångra köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot varan och informationen om ångerrätten (baksidan på följesedeln). Enligt EU:s konsumenträttighetsdirektiv (2011/83/EU) skall varan vara återsänd inom 14 dagar efter att du utnyttjar ångerrätten.

Returfrakten betalar Du själv.

Förseglade produkter ska returneras i obruten förpackning. Övriga produkter har du rätt att öppna för att kontrollera varans funktion. Om varan är mer använd än vad som behövts för att kontrollera varans funktion kommer ersättning för värdeminskning att faktureras alternativt  dras från det belopp som återbetalas.

Ångerrätten är inte tillämplig för företag.
Tavlor lagerförs ej utan tillverkas specifikt för dig, varför vi tar ut en administrativ avgift på 200:- vid ånger.
Ginza reserverar sig för tryckfel och prisändringar som tillkommit efter att katalogen gått i tryck samt ev. slutförsäljning av vissa varor. Ginza förbehåller sig rätten att godkänna order.

Back to Top close

open popup