Svenska
Mest sålda
-
Title:
Self Publishing En Förläggares Hemlighet Till Framgång
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
Self Publishing En Förläggares Hemlighet Till Framgång [Bok / Häftad]
Self Publishing En Förläggares Hemlighet Till Framgång Bok
Self Publishing En Förläggares Hemlighet Till Framgång [Bok / Häftad]
-
Title:
Det Svenska Medielandskapet - Kampen Om Opinionsbildningen Och Journalistiken
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Media & Kommunikation
-
Format:
Bok
-
Availability:
Ej släppt ännu
-
Description:
I Det svenska medielandskapet redovisas och diskuteras olika mediers villkor, och perspektiv ges på såväl historien som dagsläget och framtiden. Medier och sociala nätverk är centrala för vår orientering i samhället. Men för att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt...
Det Svenska Medielandskapet - Kampen Om Opinionsbildningen Och Journalistiken Bok
<p>I <em>Det svenska medielandskapet</em> redovisas och diskuteras olika mediers villkor, och perspektiv ges på såväl historien som dagsläget och framtiden.</p> <p>Medier och sociala nätverk är centrala för vår orientering i samhället. Men för att kunna bedöma det innehåll som förmedlas i olika kanaler är det viktigt för oss att känna till villkoren för deras verksamhet, från teknisk utveckling, ekonomiska förhållanden och politiska ställningstaganden till publikens intresse.</p> <p>Boken har sedan första utgåvan 1970 kommit i många upplagor och titeln har förändrats i takt med medielandskapets förändring. Under många år var huvudtiteln <em>Massmedier</em>, men när Liber 2018 tog över utgivningen ändrades huvudtiteln till <em>Det svenska medielandskapet</em>. </p> <p>Digitaliseringen genomsyrar hela samhället i dag, och det har också fått gälla för den här boken. Strukturen är därför omgjord, jämfört med tidigare upplagor. Boken inleds med medielogik i relation till plattformslogik. De traditionella nyhetsmedierna - press, radio och tv - är fortfarande centrala, men även de måste i dag förhålla sig till plattformslogiken. </p> <p>Boken lämpar sig för journalistutbildningar på universitet, högskolor och folkhögskolor samt på kurser inom medie- och kommunikationsvetenskap. Den är, genom sin sammanhållna form och sitt breda anslag, ett standardverk för alla som vill få en överblick över medielandskapet.</p> <p><strong>Om författarna</strong> </p> <p><strong>Ingela Wadbring</strong>, f. 1964, är professor i medieutveckling vid Mittuniversitetet och föreståndare vid Nordicom, Göteborgs universitet. <strong>Michael Karlsson</strong>, f. 1970, är professor i medie- och kommunikationsvetenskap vid Karlstads universitet.</p>
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt