Svenska
Mest sålda

-
Title:
People At Work - Gestalt Methodology And Management
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
This is a book about cooperation, about people at work. Today, most organizations are based on a command and control management philosophy assuming that people need to be individually stimulated and directed in order to cooperate. That management philosophy tends to fragmentize our organizations an...
People At Work - Gestalt Methodology And Management Bok
This is a book about cooperation, about people at work.<br/> Today, most organizations are based on a command and control management philosophy assuming that people need to be individually stimulated and directed in order to cooperate. That management philosophy tends to fragmentize our organizations and reduce people at work to human resources.<br/> But as human beings, cooperation is in our very nature and doing what we experience as meaningful energizes us. If we build on those facts, organizations can be both effective and human. This way of working can be achieved if we get better at creating collective gestalts, at accepting our mutual interdependencies and at handling the dilemmas of work and life together.<br/> Gestalt Methodology and Gestalt Management support that way of regarding people at work.

-
Title:
Börja Göra - En Handbok I Ledarskap, Medarbetarskap Och Medarbetarkommunikation
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Det här är en bok om att göra! Att börja göra rätt saker för att öka engagemang, välmående och prestation på arbetsplatsen. Utifrån perspektiven medarbetarskap, ledarskap och medarbetarkommunikation får läsaren, genom konkreta tips, lära sig hur man stöttar individer, team och organisationer i sin ...
Börja Göra - En Handbok I Ledarskap, Medarbetarskap Och Medarbetarkommunikation Bok
Det här är en bok om att göra! Att börja göra rätt saker för att öka engagemang, välmående och prestation på arbetsplatsen. <br/><br/>Utifrån perspektiven medarbetarskap, ledarskap och medarbetarkommunikation får läsaren, genom konkreta tips, lära sig hur man stöttar individer, team och organisationer i sin utveckling. Genom att skapa hållbara resultat över tid ökar hela organisationens engagemang och fler människor får möjlighet att öka sitt välmående och sin prestation. <br/><br/>Här finns verktyg och praktiska lösningar serverade på ett lättsamt och motiverande sätt. Oavsett om du är chef, medarbetare, jobbar ute på fältet, klurar på företagets strategier, kodar mjukvara, vältrar dig i excel-filer, sitter på kontoret, står i kassan, experimenterar i labbet eller håller koll på lagret. <br/><br/>Du får konkreta tips på hur du och dina arbetskamrater tillsammans skapar en arbetsplats som genomsyras av engagemang, arbetsglädje och välmående. <br/><br/><strong>Om författarna</strong><br/>Niklas Delmar har lång erfarenhet av kraften i ett ansvarstagande medarbetarskap och ledarskap. Johan Book har arbetat med ledarutveckling, teamutveckling och förändringsledning i många år. Emma Egnell är kommunikationsexpert med fokus på medarbetarkommunikation. <br/><br/>Med många års erfarenhet i bagaget startade författarna organisationen Hej Engagemang där de arbetar rådgivande med att skapa engagemang och välmående för medarbetare på företag och organisationer. Ett mer engagerat och välmående Sverige helt enkelt!

-
Title:
Industriell Och Allmän Administration - Allt Du Behöver Veta Om Management
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
I denna bok drar den framgångsrike franske företagsledaren Henri Fayol upp riktlinjerna för hur organisationer ska ledas. Här presenteras för första gången det som har kommit att bli företagsekonomins viktigaste budskap att företagsledning handlar om att planera, organisera, utöva chefskap, samordn...
Industriell Och Allmän Administration - Allt Du Behöver Veta Om Management Bok
I denna bok drar den framgångsrike franske företagsledaren Henri Fayol upp riktlinjerna för hur organisationer ska ledas. Här presenteras för första gången det som har kommit att bli företagsekonomins viktigaste budskap att företagsledning handlar om att planera, organisera, utöva chefskap, samordna och kontrollera. Fayol betonar att administration det som i dag kallas management är en viktig uppgift för alla som arbetar i organisationer. Alla människor, men framför allt blivande chefer, behöver utbildning i administration. Och alla organisationer, vare sig de är privata eller offentliga, stora eller små, bör ledas på samma sätt. Fayols synsätt har stått sig genom decennierna. Hans administrationsprinciper är lika aktuella i dag som för 90 år sedan. Den som läser Industriell och allmän administration behöver därför ingen annan grundläggande lärobok i management. "Industriell och allmän administration" är en nyöversättning från franskan av "Administration industrielle et générale" från 1916. Översättningen är gjord av Karin Holmblad Brunsson.

-
Title:
Att Organisera Kommuners Ledning! - Att Förena Svårförenliga Institutioner!
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Att Organisera Kommuners Ledning! - Att Förena Svårförenliga Institutioner! [Bok / Häftad]
Att Organisera Kommuners Ledning! - Att Förena Svårförenliga Institutioner! Bok
Att Organisera Kommuners Ledning! - Att Förena Svårförenliga Institutioner! [Bok / Häftad]

-
Title:
Erfarenhet Och Processer - En Metod För Reflekterande Ledarskap
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 14 vardagar
-
Description:
Många utvecklingsföretag leder och planerar sin verksamhet med hjälp av processer. Vid förändringar och svåra, oväntade situationer kan man behöva frångå det förutbestämda och pröva sig fram. Då är erfarenhet grunden för ledningens omdöme. Finns det metoder för att lyfta fram och nyttja den samlad...
Erfarenhet Och Processer - En Metod För Reflekterande Ledarskap Bok
Många utvecklingsföretag leder och planerar sin verksamhet med hjälp av processer. Vid förändringar och svåra, oväntade situationer kan man behöva frångå det förutbestämda och pröva sig fram. Då är erfarenhet grunden för ledningens omdöme. Finns det metoder för att lyfta fram och nyttja den samlade erfarenheten inom en ledningsgrupp? Går det att utveckla sin egen erfarenhet? I denna bok utforskas spänningsfältet mellan erfarenhet och process utifrån fallstudier inom olika svenska företag. Med hjälp av filosoferna Hans-Georg Gadamer, Denis Diderot och neurologen Gerald Edelman belyses begreppet erfarenhet i perspektivet minne, fantasi och känsla; en metod för reflekterande ledarskap redovisas i två tillämpningar.<br/><br/>Jan Sjunnesson är verksam som utbildningschef på Saab-företaget Combitech och konsult i verksamhetsförändring.

-
Title:
Kommunchefer Blir Till
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Kommunchefer Blir Till [Bok / Häftad]
Kommunchefer Blir Till Bok
Kommunchefer Blir Till [Bok / Häftad]

-
Title:
Co-creative Selling
-
Reviews:
-
Release Date:
-
Genre:
- Management
-
Format:
Bok
-
Availability:
Beställningsvara Leveranstid: från 3 vardagar
-
Description:
Co-Creative Selling, ett nytt sätt för kunder och säljare att skapa affärer Co-Creative selling är en introduktion inte bara till lösningsförsäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur "Ipad-generationen" kommunicerar, hur Burning Man rörelsen skapar tusentals motiverade människor och h...
Co-creative Selling Bok
Co-Creative Selling, ett nytt sätt för kunder och säljare att skapa affärer Co-Creative selling är en introduktion inte bara till lösningsförsäljning utan också till säljmetoder inspirerade av hur "Ipad-generationen" kommunicerar, hur Burning Man rörelsen skapar tusentals motiverade människor och hur vi kan effektivisera sälj- och expertteam genom att fokusera på affärer som kan vinnas. Boken är laddad med tips, stories och erfarenheter som kan användas direkt. Säljprocessen är inte linjär längre, kunderna gör många saker på egen hand i sin köpprocess. Säljare kan inte längre styra säljprocessen själva. Säljstegen kan ske "huller om buller". Att sociala nätverk som LinkedIn, Facebook och Twitter har påverkat hur vi gör affärer är knappast något nytt. Inte heller att en Googlesökning på "affärssystem" ger hundratals relevanta träffar. Kundernas köpbeteende har ändrats: de hittar det de behöver på nätet och när de tar tid till att träffa säljare menade de allvar. De vill ha idéer, hjälp att utveckla sina organisationer. För att lyckas i "internetåldern" måste säljare kunna behärska sociala nätverk, bygga sina smarta idéer på dem och kunna framföra sin "executive story" på några minuter. Vissa säljtekniker är helt nya sätt att lotsa kunden igenom sin köpprocess, andra är klassiska Solution Selling metoder, använda av framgångsrika bolag som IBM i åratal. Det är kombinationen som är ny och utmanande. Jens Edgren har besökt Burning Man för att få inspiration till skapande och kommunikation för att hitta de nya sätt som Google, Apple mfl fungerar.
Utvalt - Svenska
Evidensbaserad Hr - Vad, Varför Och Hur
I arbetslivet ställs vi inför många beslut. Att navigera genom informationsflödet och välja rätt alternativ för organisationen är ingen enkel uppgift. Den här boken handlar om evidensbaserad HR, som ...
- Populärt
- Mest sålda
- Mest bokade
- Senast släppta
- Kommande
- Pris
- A-Ö
- Välj
- 0 - 9
- A
- B
- C
- D
- E
- F
- G
- H
- I
- J
- K
- L
- M
- N
- O
- P
- Q
- R
- S
- T
- U
- V
- W
- X
- Y
- Z
- Å
- Ä
- Ö
- Övrigt